2010. december 29., szerda

Mézes mustáros csirkemell

  

Ez az egyik kedvenc pikáns ételem, ami ráadásul gyorsan elkészül. Amióta kifejlesztettem ezt a receptet, még sohasem sikerült pont ugyanolyanra megfőzni, mint az előzőt, valahogy mindig más íze lett. De ez valószínűleg azért van így, mert sosem méricskélem a hozzávalókat, csak úgy érzésre ízesítem, no meg a felhasznált bor és a méz típusa is befolyásolja az összhatást. A végén megkóstolom, ha még kell bele valami a tökéletes ízvilághoz, pótolom. Akkor igazán finom, ha erőteljes, karakteres, pikáns íze van. Szerintem. ;-)
Barnarizssel a legfinomabb.

Hozzávalók:
  • csirkemellfilé
  • olaj
  • méz (most virágmézzel készült, de akáccal is finom)
  • mustár
  • mustármag
  • minőségi száraz fehérbor
  • só, örölt fehérbors
  • frissen reszelt szerecsendió
  • tejföl
  • kevés liszt

Elkészítés:
  • A csirkemellfilét megtisztítottam és nagyobbacska darabokra vágtam.
  • A húst kevés olajon folyamatosan forgatva addig sütöttem, míg minden oldala megfehéredett.
  • Öntöttem rá egy kevés fehérbort, befedtem, és pár percig pároltam.
  • Amikor főni kezdett csurgattam rá mézet, adtam hozzá mustárt, mustármagot, sóztam, borsoztam, és reszeltem bele egy kevés szerecsendiót. Befedtem és készre pároltam. Főzés közben még egy kevés bort öntöttem alá.
  • Amikor a hús elkészült, egy kevés lisztből és tejfölből habarást készítettem, majd besűrítettem vele az ételt. Pár percig még forraltam, végül reszeltem még bele még egy kevés szerecsendiót, és került bele még egy kevés mustár és méz is.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése