2011. január 30., vasárnap

Fasírozott tepsiben sütve

 
  

 
Nagyon szeretjük a fasírtot, de az olajban való sütés nem tartozik a kedvenc időtöltéseim közé, no meg nem is túl egészséges, ezért tepsiben sütöttem. Nagyon finom lett, teljesen más jellegű, mint a hagyományos, olajban sült változat. Melegen céklasalátával körítve tálaltam, hidegen pedig biokenyérrel és ajvárral ettük.
 
Hozzávalók:
  • 1,3 kg pulykacomb darálva
  • 4 egész tojás
  • kb. 20 dkg biokenyér + tej az áztatáshoz
  • 3 kisebb fej vöröshagyma + kevés olaj a dinszteléshez
  • 8 gerezd fokhagyma
  • kb. 2-3 teáskanál só
  • őrölt fehérbors (nem sajnáltam, megtekertem párszor a borsdarálót)
  • kb. 2 teáskanál őrölt pirospaprika
 
Elkészítés:
  • A vöröshagymát felaprítottam és kevés olajon megdinszteltem.
  • A kenyérszeleteket darabokra törtem és tejbe áztattam.
  • A húst ledaráltam, majd hozzáadtam a tojásokat, a dinsztelt vöröshagymát, a kinyomkodott és alaposan elmorzsolt kenyeret, a zúzott fokhagymát, az őrölt pirospaprikát, sóztam, borsoztam, majd alaposan összegyúrtam.
  • A húsos masszából sütőpapírral bélelt tepsiben két nagy rudat formáztam, majd 185 fokos sütőben kb. 1 órán át sütöttem.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése